Як правильно дати гроші в борг?
10.04.2020
Для того щоб дати в борг правильно потрібно зафіксувати дачу грошей документально. Існують два документа які підтверджують дачу / отримання грошових коштів в борг. Це розписка і договір позики. Для того щоб знати як краще оформити потрібно розуміти різницю між документами.
Особливості написання розписки.
Для розписки не потрібно йти до нотаріуса, вона робиться в простій формі, складається від руки позичальником при передачі грошей. Це найпростіший і дешевий спосіб оформлення боргу.
Розписка пишеться від руки, в ній вказують:
- дата і місце складання розписки;
- ПІБ позичальника і позикодавця, його ідентифікаційний код і паспортні дані;
- сума, яку позичальник отримав від позикодавця, її валюта і факт передачі грошей;
- сума і дата повернення коштів (розмір грошей вказується в національній валюті - гривні;
- особистий підпис позичальника.
Коли учасники домовилися оформити розписку в вигляді надрукованого тексту, обов'язково потрібно поставити на папері: підпис позичальника; дату отримання грошей; повністю від руки написати своє прізвище, ім'я та по батькові.
У такому випадку, якщо позичальник буде оскаржувати свій підпис, судова експертиза встановить зворотне.
Особливості складання договору позики.
При укладанні угоди в заголовку треба прописати місце і дату його оформлення, повні контактні дані обох сторін (наприклад, адреси, паспортні дані). Потрібно вказати суму, яка передається в борг, валюту грошей і порядок їх повернення (на руки або на рахунок в банку). А також вказати момент повернення грошей кредитору. Краще передати грошові кошти через банк, щоб мати доказ відправки грошей.
У договорі обов'язково необхідно прописати відповідальність сторін за несвоєчасне повернення грошей (штраф або пеня).
Важливо вказати тимчасові рамки повернення грошей. Якщо ж договором не встановлений строк повернення позики, цей позика має бути повернена протягом тридцяти днів від дня пред'явлення вимоги про повернення.
Читати інші статті...